Oaza u Dugoj Resi

Sezona samo što nije počela, te je većina ribolovaca nestrpljiva u želji da se što prije uputi u ribolov. Ideje, taktike i mamci su već odavno isplanirani i čeka se samo lijepo vrijeme. No, kako nekima crv neda mira (meni npr.) ovaj mjesec sam posjetio prekrasnu vodu u srcu Druge Rese -Mrežnicu. Dečki su već tamo lovili i znao sam da riba dobro prima, pa sam odlučio s prijateljem Martinom odloviti kratki ribolov od 24h. Dolaskom na vodu, pozdravljamo veselo društvo sa šaranskog foruma i zauzimamo poziciju stotinjak metara dalje od njih. Pošto nikada nismo lovili na rijeci Mrežnici, imali smo mali problemčić - kako i gdje loviti? Ideja o pažljivom markiranju terena je otpala, pošto je Mrežnica bila povišena i dosta je tekla a dno joj je puno vegetacije, pa rezultati markiranja ne bi pokazali stvarnu sliku... Napisao i snimio: Marko Jeren

PR / Broj 11 / Veljača / 2009.

Sezona samo što nije počela, te je većina ribolovaca nestrpljiva u želji da se što prije uputi u ribolov. Ideje, taktike i mamci su već odavno isplanirani i čeka se samo lijepo vrijeme. No, kako nekima crv neda mira (meni npr.) ovaj mjesec sam posjetio prekrasnu vodu u srcu Druge Rese -Mrežnicu. Dečki su već tamo lovili i znao sam da riba dobro prima, pa sam odlučio s prijateljem Martinom odloviti kratki ribolov od 24h. Dolaskom na vodu, pozdravljamo veselo društvo sa šaranskog foruma i zauzimamo poziciju stotinjak metara dalje od njih. Pošto nikada nismo lovili na rijeci Mrežnici, imali smo mali problemčić – kako i gdje loviti? Ideja o pažljivom markiranju terena je otpala, pošto je Mrežnica bila povišena i dosta je tekla a dno joj je puno vegetacije, pa rezultati markiranja ne bi pokazali stvarnu sliku.

Napisao i snimio: Marko Jeren

Odabrali smo slobodno mjesto uz branu nadajući se da su šarani u najdubljem dijelu i tu smo odlučili loviti na četiri pozicije. Podijelili smo štapove tako da pokrijemo što veću površinu i s malim PVA kompresama odradimo tih 24 sata. Prva pozicija je bila poznati kanal gdje se večina riba zadržavala. Tamo smo plasirali 3 štapa u razmaku od nekoliko desetaka metara. Dubina je bila oko 5-6m, kako smo uspjeli doznati od domaćih šaranaša. Druga pozicija se nalazila na drugoj obali, tik ispred pojasa granja. Dubina je bila malena, što smo zaključili po brzom padanju sistema na dno. Tamo su se nalazili “truli“ korjeni lopoča koji su sigurno bili atraktivna lokacija za šarane. Kako smo bili poslijednja-desna pozicija do brane, odlučili smo loviti odmah do betonskog zida kako bi pokušali privući pažnju ribe koja kruži uokolo. Posljednju lokaciju smo odredili tik do pojasa granja na našoj obali, te smo tu poziciju nahranili s nekoliko šaka boila. Osjećali smo se optimistično, bez ikakvog pritiska i nadali se ranim potezima.

Pribor kojim smo lovili
Lovili smo DAM Defender i Greys X-Flite štapovima, te Abu garcia i Shimano Ultegra XTA rolama. Od najlona smo koristili Sportex XL Strong 0.28mm i Shock Leader Rapala 0.40mm. Sistemi su bili klasični Safety Bolt, izrađeni od Technipeche i MIKA kopči, te Krystone LeadCora 45Lb. Od udica smo koristili Fox Arma Point i Gamakatsu Spec., Vel. 4. Grizevi su bili klasični runovi ili klasično spuštanje, bez ikakvog srama, kako kaže jedan domaći ribolovac.

Od hrane smo pripremili 3 vrste boila, te PVA komprese napravljene od 2 različita method mixa. Koristili smo gotove boile od CC Moora XX Odisej 14mm, te Meleg FroizenBaits White Chocolate 14mm. Ponijeli smo i pola kilograma domaćih boila Monster-Black Papper, koje su mi ostale od zadnjeg ribolova. Bili smo svjesni da jedino čestim prezabacivanjima možemo pogoditi i napipati gdje se “kreće“ riba, tako smo svaka 2h isprobavali razne prezentacije. U 23.30h Martin dobiva prvu ribu, koja u početku drila odaje karakteristike veće ribe s snažnim i tupim udarcima. No, nakon samo 2minute, Martin vadi ljuskavog šarana od 8kg. Dobio ga je u kanalu (u stvari stari tok mrežnice prije izgradnje betonske brane), na kombinaciju 2 boile 14mm Odisej (Moore). Griz je bio klasično odmotavanje (popularno „Run“), što pokazuje da se riba ne srami primiti mamac i krenuti. Do jutra smo mirno spavali, pod svjetlima tvornice preko puta. Ujutro samo nekoliko trkaca, bio je dovoljan signal da se probudim i dam kontru. Kako je to vjerojatno trava natezala najlon u kanalu, signalizacija je bila lažna, te sam izvukao samo prazan sistem. Jutarnje prezabacivanje i kavica s prijateljsko raspoloženim susjedima. Kad smo se već planirali pakirati oko 11h, Martinu se počinje hanger podizati….kontra i utvrdo..ponovo ima ribu. Kratka borba i vješto sam usačio ponovo ljuskaša od 8.50kg. Martin je bio sretan kao malo dijete što si je srušio rekord u ljuskavom šaranu. Brzo smo poslikali ribu i pustili ju natrag u vodu. Odlučili smo ostati na vodi punih 24h, tako da samo raspakiravamo šator, a štapove ostavljamo i dalje zabačene u vodi.

Nije prošlo niti 20-tak minuta, kad ponovo imamo potez. Ovoga puta šaran je primio na trećoj poziciji, ispod same brane. Kratka borba s ribom i Martin je sačio opet ljuskavog šarana. Vaganje i slikanje smo obavili u najkraćem mogućem roku, te ribu neozlijeđenu vratili natrag u vodu. Šaran je primio na domaću boilu Monster-Black Papper, a prezentacija je bila balansirani snjegović od 14mm domaće boile i 10mm pop-up boile Orange (domaća izrada). Već tada smo bili zadovoljni s ribolovom po vrlo hladnom vremenu, popraćenim snježnim padalinama. Nije prošlo niti pola sata, kad ponovo imamo griz na prvoj poziciji. Kako smo se nalazili kod auta i nismo brzo reagirali, šaran je iskoristio naš ležeran pristup i ušao u granje. Nažalost, nismo uspjeli taj potez izrealizirati, pa smo polako počeli pakirati stvari u auto.

Svi šarani koje smo ulovili bili su ljuskavi šarani. Predivne su zlatno-brončane boje, sa zdravim perajama i ljuskama. U tome dijelu pliva nekoliko šarana od preko 20-tak kg, koji se godišnje love jednom do dva puta. Mrežnica je pravi mali raj za šarane, zato društvo strogo pazi na ribu, što se vidi i po ulovima na njihovoj vodi.

Bilo kako bilo, kratak i sladak ribolov i posjet Mrežnici na mene je ostavio jako pozitivan dojam. Prvenstveno mislim na vodu i društvo, koje je u proteklih nekoliko godina napravilo pravo čudo s tim dijelom Mrežnice. S druge strane, zadovoljan sam što sam upoznao jednog, posebno dragog momka pod imenom Ivan T., s kojim sam u razgovoru potvrdio neke ideje o ponašanju šarana i ribolovu koje mi od prije hodaju mislima. Na ovome kratkom izletu naučio sam puno, …stoga, hvala svima na ugodnom društvu.

Mrežnica:
– poznata kao jedna od “četiri rijeka grada Karlovca“
– dugačka je 64km, puna je vodene vegetacije (trave i lopoča)
– vrelo joj se nalazi u spilji podno Popovića vrha (na 479m)
– broji čak 93 sederna slapa
– protječe između nepreglednih crnogoričnih šuma Gorskog Kotara, te prelazi preko kršolike divljine, s duboko usječenim i bujno obraslim dolinama i prostornim livadama