GURGES 545 – Istranka na steroidima

Broj 40 / Srpanj / 2011.

Već pri prvom susretu s brodicom Gurges 545, a tome sad ima već i više od godine dana, zainteresirao sam se tko to i što to “kemija“ s našim starim Istrankama…

Piše: Andrea Ferlin
Foto : Ivan Rosanda

Vidjevši tada brodicu, odmah sam znao da je ona djelo nekog mlađeg brodograditelja kojeg još ne poznajem…ne mogu a da se ne sjetim svog dragog prijatelja Mihovila, našeg poznatog ribolovca i scene kako mi objašnjava da nekad jednostavno moraš imati “hunch“, doduše, pričali smo o ribolovu, ali ja sam taj osjećaj imao čim sam ugledao brodicu i nisam se prevario. Denis Kvastek koji stoji iza firme De Gurges d.o.o osnovao je ovo malo i mlado brodogradilište 2009. godine te zasad u svojoj ponudi imaju model Gurges 545 uz kojeg nude i popravke plastičnih plovila.

Gurges 545 nije nešto što već prije nije viđeno, pokušaja da se od stare Istranke napravi brža brodica bilo je mnogo, dodavanjem raznih spojlera, skija i koječega drugog. Na našem dijelu Jadrana ljudi se time bave već dvadesetak godina te je tako nastao i poveći broj manje ili više uspješnih kreacija.

Stabilnost

Pri samom ukrcavanju u brodicu moj kolega i ja istovremeno konstatiramo da nam se čini nešto stabilnijom od Istranke, dobar početak, uvijek volim kad upoznavanje s plovilom počne nečim dobrim.

U Gurgesu nas je četvero i vidim da kolega misli isto što i ja (“ajde da vidimo kako ovo ide“)! Obojica smo vlasnici glisera i baš zato ostajemo neobično iznenađeni kako Gurges ubrzava i kako se ponaša s nas četvero u njemu.

Denis se uistinu potrudio i na dan testa osigurao još dva Gurgesa (zato i vidite tri različita plovila na slikama ), svaki drugačije uređen i opremljen prema željama svojih vlasnika. Pada odluka da odradimo test na plovilu s motorom od 40 ks koji je zasad testna varijanta i u pripremi je dokumentacija za povećanje maksimalne dozvoljene snage koja sad iznosi 25 ks.

Zabavna plovidba

Upoznavanje s plovilom je brzo i jednostavno i imam osjećaj kao da već dobro poznajem Gurgesa, a u isto vrijeme osjećam se jako čudno ploveći 6 čvorova, dok slušam poznati zvuk Yamahinog dvotaktaša sa 40 konjskih snaga. Svatko tko je nekad imao jedan od ovih starih dvotaktnih “mlinaca“ zna koliko su žedni i koliko su bučni, no isto tako zna koliko su eksplozivni i zabavni. Ne mogu odoljeti zovu dvotaktnog stroja i ubrzo stišćem polugu gasa, a GPS uskoro pokazuje maksimalnu brzinu od 22 čvora. To je brzo, jako brzo za ovo plovilo i osjećam da tu „nije doma“, spuštam brzinu na 17 čvorova i plovimo vrlo ugodno i mirno bez nepredvidivih reakcija. Gurges na ovoj brzini baš ne voli vožnju niz val gdje dolazi do poznatog zanošenja zbog ubrzanja i promjene smjera, u takvim uvjetima potrebno je brzinu spustiti na 14-15 čvorova pa plovidba i dalje ostaje vrlo zabavna. Samim tim putnu brzinu bih smjestio između 14 i 17 čvorova, no zbog nedostatka brojača okretaja nemamo informaciju na kojim se okretajima motor vrti. Kako su dvotaktni motori prošlost, većina će kupaca koristiti moderne četverotaktne motore te vjerujem da će 30-40 konjskih snaga biti optimum ako želite ostvarivati visoke brzinske prosjeke s Gurgesom. Ako ste ipak za mirniju vožnju, birat ćete slabije motore. Koji motor odabrati ovisi o vašim željama, potrebama i mogućnostima, no kako bilo, Denis će vrlo rado odgovoriti na sva vaša pitanja i riješiti vas nedoumica. Gužva na pristaništu i rastegnuti konopci došli su kao naručeni jer smo se manevrirajući među njima uvjerili kako Gurges dobro sluša pri vožnji unazad.

Platforma, bitve, vrata, kokpit, nadkabina…

Krmena platforma, kao što je to uobičajeno, najviše će služiti kupačima pa se na njoj i nalaze ljestve za kupanje s rukohvatom za lagani izlazak iz mora te nosač pomoćnog motora s druge strane.

Ne obraćajući pažnju na detalje poput bitvi, za vrijeme vožnje ugodno sam se iznenadio uočivši velike bitve, mogu slobodno reći za broj veće nego što je to uobičajeno na plovilima ove dužine.

Kokpit Gurgesa nije samoprazneći pa će biti nužno pokriti ga ceradom kako se ne bi punio vodom za vrijeme kiše, također to otežava ispiranje i pranje poda i unutrašnjih stranica od svih nusprodukata ribolova, ali i za to postoje rješenja poput ispolca, spužve ili montaže kaljužne pumpe u kokpit. Montažom skladne i lijepo uklopljene nadkabine zaštićeniji ste od vjetra i prskanja mora, a montažom tende s kojom se sve može zatvoriti dobivate velik zatvoren prostor za boravak na sidru ukoliko uvjeti to zahtijevaju. Sam kokpit je širine 140 cm s visinom bočnih stranica od 60 cm i potpuno je “čist“ što će ribolovci znati cijeniti. Ulazna vrata u kabinu su široka 58 cm, što je dovoljna širina, no problem predstavlja mala visina pa se potrebno prilično sagnuti da bismo ušli u kabinu. Otvor na krovu kabine riješio bi ovaj problem. U kabini se nalazi ležaj dužine 196 cm i širine 170 cm, dok visina u kabini iznosi 117 cm pa će u njoj prosječan korisnik pronaći dosta mjesta za spavanje na kraćim izletima ili za odlaganje stvari. Bočni prolazi širine su od 14-20 cm od krme prema provi, te uz rukohvate na krovu kabine omogućavaju siguran prolaz čak i za one nespretnije.

Povoljna cijena i laka prilagodba plovila kupcu

Gurges 545 kao prvi model ovog mladog brodogradilišta nameće se svojom kvalitetom izrade, a ponajviše svojom cijenom koja za kit varijantu iznosi 19.900 kn s trošarinom, bez motora. Oni koji se ne žele sami baviti uređenjem svojeg Gurgesa 545 morat će se potruditi barem toliko da s popisa dodatne opreme izaberu ono što žele ugraditi u svoju brodicu ili iznesu brodograditelju svoje ideje. Uz nosače štapova i bazen za živu ješku, Gurges definitivno ima perspektivu na sve zahtjevnijem “ribolovnom“ tržištu.

Čvrsta plastika, solidna završna obrada, plovidbene karakteristike i cijena su glavne odlike ove Istranke na steroidima, vjerujem i više nego dovoljno da postane svakodnevna pojava u našim lučicama.

Tehničke karakteristike

  • Duljina : 545cm
  • Širina : 196 cm
  • Težina : 550 kg
  • Gaz : 0.52 m
  • Najveća dopuštena snaga motora: 20 kW
  • Projektna kategorija brodice: C
  • Cijena: kit 19.900 kn s trošarinom

Slične objave

Praktični Ribolov More br. 29 / Kolovoz / Rujan / Listopad / 2020.

Praktični Ribolov More broj 28 / Svibanj / Lipanj / Srpanj / 2020.